Ondertussen sta ik al bijna 6 jaar bedrijven, vooral KMO’s , met raad en daad bij. Mijn missie was en nog steeds ondernemers oprecht helpen zodat ze zich opnieuw kunnen toeleggen op hun activiteit. Ik volg vooral de dagelijkse administratieve beslommeringen op, ik help hun onderneming (opnieuw) groeien en ik denk complementair mee met hun visie, input en ideeën.
Ik merk op dat het voor ondernemers niet evident is om naast hun dagelijkse beslommeringen ook nog eens aan marketing te doen.
Velen denken: “Wat een vies woord”, “Marketing, voor wat het je dit nodig?” “Allemaal bullshit!”
Niets is minder waar, marketing is zoveel meer dan een verengelst woord.
Hoe belangrijk is marketing voor je bedrijf?
Marketing betekent meer zichtbaarheid
Het zorgt ervoor dat je zichtbaar blijft voor huidige klanten en dat nieuwe klanten je kunnen vinden.
Het betekent ook op een constructieve manier nadenken hoe je jouw bedrijf kunt boosten met social media, een online shop, mailing, flyers, acties,…
Sowieso voert elke ondernemer marketing op zijn manier maar benoemt dit vaak als “werken”, “zaken doen”.
Een webshop, kant-en-klaar
Tijdens de lockdown schoten de online webshops als champignons uit de grond. Leuk dat mensen zich proberen opnieuw uit te vinden, creatieve manieren zoeken om toch hun zaak toch te laten draaien, kortom marketing te voeren. Op een andere manier zichtbaar worden, zodat klanten je (opnieuw) vinden. Marketing krijgt opeens een heel andere betekenis en is dus essentieel voor jouw bedrijf.
Maar een online webshop laten bouwen of zelf maken, is zoveel meer dan de opzet van pagina’s, kleurtjes en leuke afbeeldingen kiezen.
Het is belangrijk om gevonden te worden, om op een makkelijke manier te communiceren met je klanten, om te bekijken welke producten veel weergegeven/bekeken worden en hier ook acties voor op te stellen.
“Marketing is heel belangrijk voor je bedrijf". Het zorgt ervoor dat klanten je (opnieuw) vinden en weten wat jij aanbiedt.
Marketing in je bedrijf
Wat ik vooral opmerk, wanneer klanten mij inroepen om hen te ondersteunen, is dat zij effectief al een professionele website lieten bouwen en hier heel wat geld voor betaalden. Van zodra het totale pakket kant-en-klaar is, eigenlijk niet weten wat ermee aan te vangen en vooral hopen dat het online gebeuren nu wel vanzelf zal gaan.
Niets is minder waar, jouw zaak bestaat uit een offline gebeuren (zoals mond-aan-mond reclame, promo-acties, evt. jouw bakstenen winkel…) en een online gebeuren (zoals social media, online adverteren,…). Een online webshop explodeert niet vanzelf bij de lancering, het maakt jouw verhaal compleet.
Plan van aanpak voor jouw marketing
Hoe belangrijk is marketing voor jouw bedrijf? Wil jij graag jouw eigen webshop of wil je graag jouw bestaande online shop een boost geven? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Vertel mij het levensverhaal van jouw zaak en hoe je wil groeien en wat je wil bereiken. In ruil daarvoor geef ik jou 200% commitment. Ik ondersteun jou tijdens dit volledige proces.
Tijdens een gratis kennismakingsgesprek (duur 30-60 minuten) bespreken we waarvoor jij ondersteuning nodig hebt en ik jou hierin kan verder helpen. Het resultaat is dat je weggaat met een plan van aanpak.
Comentarios